Informacja o warunkach pracy szkoły w Choczni Górnej w roku szkolnym 1972/73 przygotowana przez kierowniczkę mgr Stanisławę Gregorczyk:
W szkole podstawowej w Choczni Górnej uczy się 209 uczniów. Warunki lokalowe dobre. Nauka dwuzmianowa. Obecnie pracuje w szkole 7 nauczycieli, w tym jedna osoba na półetacie. Brak 2 nauczycieli, co bardzo poważnie utrudnia pracę szkoły. Ze względu na nadmierne obciążenie nauczycieli ograniczono pewną ilość prac pozalekcyjnych, aż do momentu zatrudnienia dalszych nauczycieli. Wyposażenie szkoły uległo poprawie, ponieważ w br otrzymaliśmy z Wydziału Oświaty 35 tysięcy złotych na niezbędny sprzęt i pomoce oraz znaczną pomoc w urządzaniu wnętrza szkoły uzyskaliśmy od Zakładów Naprawczych Przemysłu Węglowego i Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Miejskiego w Tychach. Jest to w sumie niewiele, jeśli porównamy stan wyposażenia z wymaganym minimum. W bieżącym roku szkolnym Dyrekcja szkoły będzie czynić dalsze starania o przyznanie środków na pomoce naukowe i sprzęt wierząc, że Wydział Oświaty, tak jak w roku ubiegłym, przydzieli szkole fundusze na uzupełnienie pomocy naukowych i sprzętu. Zmieniła się również na lepsze estetyka pomieszczeń szkolnych. Stan czystości dzieci nie budzi większych zastrzeżeń. Zawszenie dzieci, czy typowy brud należą do rzadkości i stanowią minimalny procent. Obowiązek szkolny wypełniają wszystkie dzieci z wyjątkiem ucznia B. J. powtarzającego klasę VI. Ukarano już w ubiegłym roku szkolnym jego rodziców za nieposyłanie go do szkoły i obecnie taki wniosek (znów) przygotowano. Wybryków chuligańskich i większych trudności nie notowano.
Mimo uzupełnień w pomoce i sprzęt odczuwamy w dalszym ciągu braki i przy podziale nowego budżetu należy to wziąć pod uwagę. Należy również wyasygnować pewną kwotę na zabezpieczenie ogrodzenia szkoły przed korozją. Przy realizacji wychowania fizycznego odczuwamy ogromne braki, poza 4 materacami, kilkoma piłkami i zastępczą salą gimnastyczną szkoła nie dysponuje żadnym sprzętem a wychowanie fizyczne naszych dzieci ma być otoczone szczególną troską. Nie sposób wymienić wszystkich potrzeb utrudniających realizację programów, ale wszyscy muszą dokładać starań, aby szkoły w naszym środowisku były piękniejsze i pracowały nowocześnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz